Til 2024 Menu
Livet I Den Nye Pagt 1
af Rick Joyner

Med hvert nyt år har vi nyt håb om bedre ting i fremtiden. Jeg beder til, at dette år bliver dit bedste endnu. Så hvad ville gøre dette til det bedste år i dit liv? Dette ville være et godt tidspunkt at definere det bedste, der kunne ske i dit liv. Ville det være en elskets frelse eller forsoning? Din helbredelse eller deres? En løsning på økonomiske problemer?

Af alle disse grunde og mere kom Jesus til jorden, hvilket han erklærede i sin første officielle prædiken fra Esajas 61:1-3:

1 Den Herre Herrens Ånd er over mig, fordi han salvede mig;
han sendte mig med glædesbud til ydmyge, med lægedom for sønderbrudte hjerter,
for at udråbe frihed for fanger og udgang for dem, som er bundet,

2 udråbe et nådeår fra Herren, en hævnens dag fra vor Gud, for at trøste alle, som sørger,

3 give dem, som sørger i Zion, højtidspragt for sørgedragt,
for sørgedragt, glædens olie; lovsang for modløst sind.
Man kalder dem retfærds ege, Herrens plantning til hans ære.

Alt dette og mere er inkluderet i den nye pagt, han sluttede med os, så vi ved, at han ønsker, at vi skal have dem. Så hvorfor har vi ikke alle disse ting i vores liv, og hvorfor vandrer så mange, som har denne pagt med den almægtige Gud, ikke i alle de fordele, han betalte en så frygtelig pris for dem, der skulle arve det?

Fordi vi lever i tro, og på grund af alt, hvad vi vandre i, modtager vi ved tro. Og af en eller anden grund er det lettere at have tro på evig frelse end på nødvendige forsyninger i dette liv. Tænk bare på, hvor meget mere vidunderligt vores liv ville være, hvis vi vandre i alle goder ved vores pagt med ham. Lad os beslutte, at det er vores tid til at gøre dette.

Hver pagt har mindst to parter, og hver har forpligtelser til at opfylde. Herren har allerede opfyldt sin del ved at betale den fulde pris på korset for vores forløsning og forsoning med Gud for helbredelse, udfrielse og fuld genoprettelse. Hvordan opnår vi disse fordele ved vores pagt med Gud? Ved at gøre vores del, som er at have tro på ham.

Kongerigets valuta er tro. Herren har allerede givet os alle goderne med den nye pagt. Alt, hvad vi skal gøre, er at modtage dem ved at have tro på ham.

Det kan synes lettere at tro på ham til frelse end for ham at helbrede os for en sygdom eller anden lidelse, men begge er inkluderet i den samme pagt, vi har med ham. Vi ved, at han altid er trofast og altid holder sit ord, så problemet er ikke hos ham, men i vores evne til at modtage. Hvordan løser vi dette?

For det første må vi erkende, at vi har et problem, og at problemet er hos os, da der ikke er nogen mangler eller fejl med Gud, der holder sin pagt. At erkende dette er ydmyghed, som Gud kan give nåde for. Med andre ord bør vi erkende vores vantro og bede om hans hjælp til at tro. Det er derfor, han sendte os Hjælperen, Helligånden.

Hvis vi tror, vi har tro, men Gud gør stadig ikke sin del, så forstår vi sandsynligvis ikke tro. Tro er ikke en følelse eller en intellektuel aftale med et koncept. Sand tro er ikke tro på vores tro, men tro på Gud. Sand tro ser Herren, hvem han er, og hvor han sidder over al styre og magt og autoritet. Ser vi ham?

Da Peter så på Jesus, kunne han vandre på det oprørte hav. Da han tog øjnene fra Jesus og begyndte at se på det oprørte hav, begyndte han at synke. Vi gør det samme. Det er ikke, at vi ikke også ser problemerne. Vi ser dem, men vi ser Ham, der er større end problemerne og ønsker at løse dem. Er vi rettet mod ham eller på problemerne? Lad os beslutte i år at se ham mere i alt og på alle måder.

2
OP